ruu wrote:Vai kāds var ieteikt uzticamu auto pārdevēju vai kādu, kurš par nelielu, bet godīgu samaksu varētu palīdzēt ar konsultācijām auto pirkšanas procesā?
Kādreiz visiem teicu- labāk vecs mersis(nu, vai vēl daži) nekā jauna ziepīte [hjundai]vai tamlīdzīgi īsdzīvotāji.
Bet tagad saprotu- tomēr katram savs.
Man, piemēram, labāk patīk veci auto, piemēram, pusvecā merša s klase (91-98.gads). Tie ir pat kvalitatīvāki un ilgmūžīgāki kā pusjaunā s klase (99.-2002.gads). Par jauno nerunāšu, jo tā man nav pa kabatai un arī nepirktu pilnīgi jaunu vai ļoti jaunu auto. Jo pirmajā gadā auto vērtība krītas par teju pusi tās cenas. Otrajā arī pamatīgi krītas auto vērtība. Labāk pagaidīt dažus gadus, līdz auto jau ir cilvēciskā cenā.
Pie tam pastāv uzskats, ka pavisam jauni auto nav ilgmūžīgi pēc savas būtības, jo nevienam tas nav izdevīgi. Pastāv vienošanās, piemēram, starp detaļu ražotājiem, ka auto nebūs ilgmūžīgi. Jo auto pamatā tomēr sastāv no detaļām(bez tām ir tikai pats kuzovs). Un jo tās ir nekvalitatīvākas, jo ātrāk kaut ko ir jāmaina. Un tas ir izdevīgi tiem, kas gatavi pa lēto dot jums jaunas detaļas.
Bet meršiem detaļas nav lētas. Veciem meršiem gan tās ir lētākas un kalpo ilgāk. Pastāv arī izvēle starp orģinālām un neorģinālām detaļām. Otrās ir lētākas, bet dažreiz kalpo pat desmit reizes īsāku mūžu. Kaut vai ķīniešu ksenona lampas.
Taču vecam mersim obligāti vajag ievietot jauno(vecā bojā motoru) gāzes iekārtu. Citādi tā būs benzīna kapsēta, jo vecie, it sevišķi benzīnmotori, ir ļoti lieli rīmas.
Pēc manas pieredzes, lieli rīmas ir arī liellitrāžas volvo.
Es droši vien izsakos haotiski, bet ir ārkārtīgi daudz kritēriji, pēc kuriem var vērtēt auto. Ir jāsaprot, kas ir svarīgāks.
Vai svarīgāk ir ērta
kuģiski līgana ritošā pa mūsu briesmu ceļiem, vai lētas detaļas, vai mazs patēriņš, vai konkrēta āriene.
Svarīgi ir zināt, vai gribas priekšpiedziņu, vai pakaļpiedziņu. Vai auto tiks ielikta gāzes iekārta (tad var pirkt arī vecāku un lielāku motoru), vai ir svarīgs mazs auto, ar kuru ērti visur un vienmēr apstāties un izlavierēt.
Svarīgi arī zināt, kādu kārbu gribas. Automāts gandrīz vienmēr patērēs vairāk degvielas, ja vien auto nav ļoti jauns.
Un, protams, svarīga arī cenu kategorija.
Piemēram, par 2000ls var nopirkt diezgan jaunu žiguli vai diezgan vecu mersi. Es izvēlētos otro.
Bet tas tomēr ir gaumes jautājums. Žigulim detaļas salīdzinot ar mersi ir par velti. Un varbūt nav tik traki tās ik pa laikam nomainīt.
Pie tam visiem auto tāpat būs apkopes, un tām nav sakara ar detaļu cenu. Piemēram,kā mersim, tā žigulim būs jāmaina eļļa visos gaņģos (ātrumārbā, motorā, stūres pastiprinātājā) un eļļai nav sakara ar auto marku.
Mēs ar draugu varam palīdzēt Tev atrast auto! Un arī pašiem šobrīd šis tas ir uz pārdošanu. Ja ir interese, raksti pm:)